úterý 3. června 2014

Květákové placičky se smetanovým dipem

U nás doma se vždycky květák dělal jen smažený v trojobalu nebo občas "na mozeček", to mi ale moc nechutná, tak jsem hledala, jak by se dal připravit jinak, chutněji. A našla jsem tento recept. Poprvé jsem tyto lívanečky dělala přesně podle receptu, podruhé jsem už dávala všechno od oka, takže v mém receptu budou pouze použité suroviny a přibližné množství. 


Postup:

Menší květák rozebereme na růžičky a dáme vařit do osolené vody na pár minut doměkka. Scedíme a květák rozmačkáme vidličkou nebo rozmixujeme ponorným mixérem. Přidáme 1-2 vejce, mléko a polohrubou mouku, aby vzniklo kašovité těsto, ne moc řídké, ani ne moc husté, těsto by mělo téct, ale zas ne moc. Nakonec osolíme, opepříme a přidáme muškátový oříšek. Smažíme na pánvi na lívance, záleží jen na vás, jak chcete placičky tlusté. Pokud máte nepřilnavou pánev, můžete tam těsto hodit jen tak, pokud nemáte nepřilnavou, tak vymažte pánev před každým smažením sádlem nebo olejem (sádlo je lepší nejen kvůli chuti, ale je i "zdravější"). Smažíme raději déle na menší plamen, protože se může stát, že se placičky spálí, ale uvnitř budou syrové.

Na dip si dáme do misky jeden kelímek zakysané smetany, přidáme asi 2 lžičky hořčice, nasekanou petrželku a libeček (může být jen petrželka, ale libeček tomu dodá tu správnou chuť), osolíme, opepříme, zamícháme a máme hotovo. 

Tento jednoduchý recept si určitě zamilujete, zvládne ho opravdu každý.
Dobrou chuť Vám přeje
Vaše Nikki :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat