neděle 1. června 2014

Brokolicová krémová polévka s krutony

Miluju krémové polévky téměř všeho druhu. Brokolicová patří k mým oblíbeným. Dříve jsem si dělala pouze kupovanou "z pytlíku", ale od té doby, co se snažím jíst zdravěji bez chemie na to ani nešáhnu. Rozhodla jsem se tedy si udělat brokolicový krém doma a musím říct, že i když jsem ho dělala napoprvé, tak byl vynikající. 



Tuto polévku jsem dělala tzv. od oka, takže sem budu psát pouze přibližné množství surovin přímo do postupu.

Postup:

Nejprve jsem v hrnci na olivovém oleji nechala změknout cibulku, poté jsem přidala nakrájené tvrdé části brokolice (stonek) a chvíli smažila, dokud trošku nezměkly, poté přidala i růžičky a smažila dál (brokolice jsem měla jednu menší celou a jeden stonek nebo jak se tomu říká). Až začala brokolice i cibulka hnědnout, zalila jsem asi litrem vařící vody a nechala vařit do změknutí. Poté jsem sundala z plotny a ponorným mixérem rozmixovala do hladka, podle chuti osolila a přidala muškátový oříšek (moje velmi oblíbené koření). 
K polévce jsem udělala krutony z domácího chleba, a to tak, že jsem asi dva krajíce bez kůrky nakrájela na kostičky, v misce smíchala s troškou olivového oleje a soli a dala péct na pečící papír. 
V misce na obrázku je v polévce i kozí sýr, který se schoval na dno misky, pokud máte kozí sýr rádi, můžete si ho tam klidně dát. 

Dobrou chuť přeje Vaše Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat