neděle 1. června 2014

Kváskové ciabatty

Na facebooku ve skupině Pečení všeho druhu jsem viděla fotku domácí ciabatty, byl k ní připojen i recept, ale zdál se mi moc složitý a nevím, jak bych ho předělávala na kváskový. Tak jsem si na internetu našla recept na stránkách ApetitOnline (recept zde), předělala si ho podle svého a musím říct, že co bylo jedno z nejlepšího pečiva, které se mi kdy povedlo.


Něco málo o ciabattě

Italsky to znamená bačkora či pantofel (hádám podle tvaru). Je to italský bílý chléb, který se připravuje z hladké pšeničné nebo chlebové mouky, droždí (v mém případě kvásek) a olivového oleje. Existuje však řada obměn a variací, jež vznikají přidáním různých surovin, jako jsou olivy nebo rajčata. Je to jedna ze základních příloh v italské kuchyni. 
První ciabattu upekl v roce 1982 mlynář a pekař Arnaldo Cavallari z městečka Adria v Benátsku jako odpověď na rostoucí popularitu francouzských baget.
(Zdroj: wiki)

Ingredience

Asi 900 g hladké mouky
40 g soli
Asi 500 ml vody
Asi 200 g kvásku
Extra panenský olivový olej (asi tak 1-2 lžíce)

Postup

Buď můžete jet podle receptu uvedeného výše v odkazu. Já jsme neměla moc času si s těstem hrát, tak jsem všechny ingredience naházela do domácí pekárny a spustila program těsto. Hlídala jsem to ale občas a protože se mi to zdálo moc husté, přidala jsem vodu (těsto musí být dost měkké, ne jako na chleba, ale nesmí se lepit) Po dvou hodinách jsem měla těsto zpracované i vykynuté, vyndala jsem je na pomoučněný vál a trošku propracovala. Poté jsem si těsto rozdělila na pět dílů, každý jsem prsty rozmačkala a roztahala do tvaru obdélníku a dala na plech, přikryla utěrkou a nechala půl hodiny odpočívat. Pekla jsem v troubě vyhřáté na 220 stupňů do zezlátnutí. 

Ciabatty by měly být opravdu nadýchané, čím více bublinek v nich je, tím lépe. 
Hodně štěstí při pečení a dobrou chuť,
Vaše Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat