středa 4. června 2014

Francouzská bageta podle Moniky Brýdové

Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet francouzskou bagetu, dnes jsem náhodou narazila na tento recept na stránkách Moniky Brýdové. Jako vždy jsem si jej upravila podle sebe, a tady je moje verze. Sice od těch, co jsem kdysi jedla ve Francii, mají hodně daleko, ale i tak jsou vynikající.



Ingredience:

  • 200 g žitného kvásku
  • 250 ml vody
  • 1,5 lžíce medu (bagety mi ale přijdou dost sladké, takže podle mě stačí i 1 lžíce)
  • 1,5 lžičky soli
  • 300 g hladké mouky a 140 g hladké celozrnné špaldové mouky

Postup:

Všechny ingredience dáme do domácí pekárny a zapneme program těsto, pekárna nám těsto nejen umíchá, ale také v ní skvěle nakyne. Pokud nemáte pekárnu tak těsto umíchejte v robotu a nechte nakynout asi 2-3 hodiny na teplém místě. Po vykynutí vyklopte těsto na pomoučněný vál nebo pracovní plochu a rozválejte. Vzniklou placku přeložte na třetiny, poté ještě uprostřed zmáčkněte rukou a přeložte na polovinu. Ze vzniklého válečku nakrájejte bagety tak dlouhé, aby se vám vešly na plech vyložený pečícím papírem. Zakryjte utěrkou a nechtě ještě tak půl hodiny odpočívat. Zapněte troubu na 170 stupňů, mezitím, co se trouba nahřívá nakrojte mírně nožem bagety, potřete slanou vodou (v 1 dl rozpusťte asi lžičku soli), podle chuti posypte mákem či různými semínky a nechte ještě chvíli odpočinout. Až se trouba pořádně vyhřeje, pečte dozlatova. Upečené bagety nechce zcela vychladnout na mřížce. Opět platí, že je nesmíte nakrojit teplé, protože by se mohly srazit.

Dobrou chuť,
Vaše Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat