středa 4. června 2014

Bramborové placky se zelím

Včera po mě mamka chtěla, abych něco uvařila. No jenže najít u nás doma nějaké dobré suroviny na vaření je opravdu zázrak :D Tak mě napadlo, že bych mohla udělat něco z brambor, které máme vlastní, a zelí, které bylo v ledničce už nikdo neví jak dlouho :D Tak jsem se rozhodla udělat bramborové placky se zelím a tady je recept.

Ilustrační foto, nestíhala jsem fotit, staženo zde

Recept na bramborové placky jsem našla na těchto stránkách.
Já jsem je dělala tak, že jsem si uvařila brambory, oloupala a zvážila jsem je, aby jich bylo 500 gramů. Nastrouhala jsem je na jemno (pokud máte lis na brambory, jste šťastní to lidé :D), osolila, přidala půlku větší cibule nakrájené na jemno (té by tam ale klidně mohlo být víc) a pak přidávala hrubou mouku, dokud nevzniklo nelepivé těsto (rozhodně to bylo více než 4 lžíce). No a pak už jsem jen vyválela placky, které jsem smažila na pánvi vytřené sádlem, záleží jen na chuti, jak tlusté placky budou, já je měla tlustší. 
Zelí si může každý připravit podle chuti, buď uvařit, jak je psáno v původním receptu, a nebo je udělat jak já. A to... Jednu cibuli nakrájenou na jemno necháme zpěnit na sádle, přidáme jeden balíček kysaného zelí i se šťávou, osolíme a dusíme do měkka, v případě potřeby podlijeme vodou. Až je zelí měkké, dochutíme tak, jak jsme zvyklí, my doma máme rádi sladší zelí, takže já přidala asi dvě lžíce cukru. No a nakonec zahustíme moukou rozmíchanou ve vodě a zelí je hotové. 
K plackám a zelí můžete přidat osmaženou slaninu nebo jíst jen tak samotné.
Jednoduchý, ale výborný oběd :-)
Dobrou chuť
Vaše Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat