úterý 2. srpna 2016

Zeleninový bulgur

Dnes jsem poprvé v životě vařila a jedla bulgur. Zjistila jsem, že jsem o hodně přicházela. Bulgur je opravdu výborný a velmi snadný na přípravu. Tenhle recept je z toho, co jsem našla na zahrádce, takže suroviny i jejich poměr je pouze orientační, každý může použít to, co má rád.


Suroviny (na asi 3 porce):

  • hrnek bulguru
  • 2 hrnky vody
  • půl velké cibule 
  • 3 středně velké mrkve
  • 1 petržel 
  • 2 menší papriky 
  • pár cherry rajčátek
  • pár lístků bazalky
  • cibulová nať
  • lžíce balsamica
  • sůl
  • olej
  • balkánský sýr na podávání
Postup
Bulgur uvaříme podle návodu na obale. Já jsem to dělala tak, že jsem si odsypama hrnek bulguru, ten jsem důkladně 3x propláchla a vsypala do hrnce s 2 hrnky osolené vody. Přivedla jsem k varu a následně vařila asi 15 minut, ale ochutnávala jsem, zda je hotovo, jelikož jsem to dělala poprvé.
Na wok pánvi (pokud nemáte, použijte normální nepřilnavou) na troše oleje orestujeme dozlatova na jemno nakrájenou cibuli a poté postupně opečeme veškerou zeleninu od nejtvrdší po nejměkčí. Začneme mrkví a petrželí (oboje nakrájené na kolečka či půlkolečka, podle velikosti), orestujeme, poté přidáme papriku (nakrájenou na kostičky), opět orestujeme, dále rajčata (na čtvrtiny), orestujeme a nakonec natrhanou bazalku a cibulovou nať (nakrájenou na asi centimetrové kousky). Až máme vše orestováno, osolíme podle chuti a přilijeme balsamico. Nakonec vsypeme uvařený bulgur. Podáváme posypané balkánským sýrem, ale není nutný, samo o sobě je toto jídlo výborné, balkán je jen třešnička na dortu.

Dobrou chuť přeje Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat