středa 10. srpna 2016

Pečená uzená žebra s bramborovým salátem

Téměř každodenní otázka:"Co budu dnes vařit?" Když jsem si tuto otázku položila dneska ráno, absolutně jsem netušila, měla jsem jen chuť na maso, ale všechno pouze v mrazáku. Tak jsem ho šla přehrabat a našla uzená žebra. Tak jsem se rozhodla je upéct. A jako přílohu jsem zvolila bramborový salát inspirovaný pořadem Kluci v akci


Suroviny (opět pouze orientační):

  • uzená žebra
  • zeleninová směs Kunovjanka
  • anglická slanina (měla jsem rolovanou)
  • velká cibule
  • brambory
  • červená cibulka
  • olivový olej
  • balsamico
  • sůl

Postup:
Nejprve si dáme péct žebra. Na dno pekáče rozvrstvíme Kunovjanku (podle velikosti pekáče a počtu kostí použijeme buď jednu nebo dvě), to poklademe cibulí, následně anglickou slaninou a nakonec položíme uzená žebra. Zbytek slaniny dáme na jednotlivé kousky žeber. Podlijeme trochou vody (možno použít i pivo) a dáme péct na cca hodinu až hodinu a půl. Než se žebra upečou, připravíme si bramborový salát. Dáme vařit brambory ve slupce do slané vody. Uvařené brambory oloupeme a nakrájíme na kolečka. Dáme do mísy, přisypeme nadrobno nakrájenou červenou cibulku, osolíme, přidáme lžíci balsamica a dvě lžíce olivového oleje a opatrně promícháme. Nyní už stačí jen naservírovat.

Dobrou chuť přeje Nikki :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat