pátek 5. srpna 2016

Kapustové závitky

Když jsem byla malá, nemohla jsem kapustu ani cítit. Znala jsem jen dušenou. Potom mi nějak začala chutnat. No a teď jsem poprvé vyzkoušela kapustové závitky, protože ráda zkouším a ochutnávám nové věci. A i když moc nemusím "sekanou", tak tohle dopadlo opravdu skvěle.


Suroviny:
  • asi 10 kapustových listů
  • 0,5 kg mletého masa
  • 1 vejce
  • lžíce syrové lžíce
  •  asi lžička soli
  • špetka pepře

Postup:
Nejprve si nachystáme náplň a to tak, že v míse smícháme mleté maso, vejce, rýži, sůl a pepř. Nyní si nachystáme kapustové listy. Ty škaredé vyhodíme a ty pěkné vložíme na minutu do vroucí vody, aby změkly, a poté hned do studené, aby si zachovaly barvu. Teď už zbývá jen naplnit. Vezmeme jeden list, natlučeme střed paličkou na maso, aby se při rolování nelámal. Na kraj dáme asi lžíci náplně, podle velikosti listu a zabalíme tak, že nejprve přeložíme boční strany a poté srolujeme. Vložíme do pekáče nebo zapékací misky nejlíp tak, aby všechny závitky zakryly celé dno. V některých receptech se uvádí, že se závitky mají upevnit nití, ale přijde mi to zbytečné. Závitky podlijeme trochou vody a pečeme na 200 ° asi 45 minut až hodinu, podle toho, jak vám peče trouba. Hotové závitky podáváme buď s vařenými nebo šťouchanými brambory, bramborovou kaší nebo hořčicí a chlebem. Dle mého jsou nejlepší s kaší či šťouchačkami. 

Dobrou chuť přeje Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat