středa 10. srpna 2016

Luštěninová polévka

Když jsem ráno přemýšlela, co budu vařit za polévku, padla mi do oka luštěninová směs, kterou jsem si nedávno koupila s tím, že udělám polévku, ale nějak jsem se k tomu zatím nedostala. Na obalu píšou "namočit na 4 hodiny", bylo 8:00.. Hm, co už, dneska bude oběd později. A tak jsem vzala směs a hodila ji do vody.


Suroviny:

  • asi 2 hrsti luštěninové směsi
  • 2 středně velké brambory
  • mletá zelenina (naložená v soli, lze použít zeleninový bujon, nebo nic, ale dodá to tomu tu správnou chuť)
  • sůl
  • 1 cibule
  • 3 lžíce sádla nebo oleje
  • lžíce špaldové hladké mouky

Postup:
Luštěninovou směs namočíme asi do litru vody a necháme asi 4 hodiny bobtnat. Poté dáme vařit a vaříme až do změknutí všech surovin, před vařením nesolíme! Luštěniny se solí až před úplným změknutím, jinak se prodlouží doba vaření, každopádně tuto polévku jsem solila až úplně nakonec. Když jsou luštěniny už skoro úplně měkké, přidáme na kostky nakrájené brambory a vaříme, dokud nezměknou. S brambory je možné už přidat zeleninu. Mezitím než se brambory uvaří, si připravíme jíšku (velmi nezdravé, ale výborné dochucení :D). Na sádle či oleji osmahneme na drobno nakrájenou cibuli do hněda, zasypeme moukou a chvíli smažíme do hněda. Až jsou brambory měkké, dosolíme podle chuti a na závěr vmícháme jíšku a polévka je hotová. 

Dobrou chuť přeje Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat