středa 10. srpna 2016

Batátová krémová polévka

Včera jsem byla v hlavním městě naší krásné Moravy Brně. Když jsem se tak procházela po městě, narazila jsem na restauraci Jedna báseň, kde mě zaujalo menu. Součástí něj byla i polévka z batátů s červenou čočkou. Sice jsem nešla dovnitř a neochutnala, ale řekla jsem si proč to nezkusit uvařit doma, ovšem bez čočky. A pokud batáty neznáte, opravdu vřele doporučuji, jsou výtečné.


Suroviny:

  • 2 batáty
  • cca 3/4 litru vody
  • sůl
  • půl kelímku smetany ke šlehání
  • kváskový celožitný chléb (může být i normální)
  • olivový olej
  • sezamová semínka

Postup:
Batáty omyjeme, oloupeme a nakrájíme na kostky. Vložíme do hrnce s vodou, osolíme a dáme vařit. Až se uvaří, rozmixujeme dohladka, vrátíme na plotnu a znovu přivedeme k varu. Jakmile začne vřít, vmícháme smetanu a asi minutu povaříme. Jako krutony, které dle mého neodmyslitelně patří ke každé krémové polévce, použijeme celožitný kváskový chléb. Kváskový chléb opravdu doporučuji, protože je lehce nakyslý a ke sladkým batátům se výborně hodí. Chléb nakrájíme na kostky, dáme na plech vyložený pečicím papírem, pokapeme olivovým olejem a dáme péct na cca 200 °C. Pečeme do křupava. K tomu si na pánvi na sucho opražíme sezamová semínka (pozor, lítá to všude). A je hotovo. Nyní stačí už jen naservírovat, a to tak, že nejprve vlijeme do talíře polévku, vložíme chlebové krutony, zakápneme extra panenským olivovým olejem a nasypeme sezam.

Dobrou chuť přeje Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat