neděle 4. září 2016

Zeleninový vývar s drožďovými knedlíčky

Dennodenně mi v hlavě běhá otázka "co dnes uvařit za polévku?" Už mi pomalu dochází inspirace, vařím pořád ty samé dokola, navíc teď, když nemůžu mléko, možnosti ještě ubyly. A když už jsem vážně nevěděla, rozhodla jsem se pro obyčejný zeleninový vývar a musím říct, že to dopadlo skvěle :-)

Ingredience rozepisovat nebudu, protože jde o přibližné množství a libovolnou zeleninu, fantazii se meze nekladou. Já postupovala přibližně takto: Do hrnce jsem nalila asi litr vody, vložila dvě mrkve, petržel včetně natě, celer (vše malé až střední), jedno rajče, osolila a dala vařit. Až byla zelenina uvařená, tak jsem vývar přecedila a zeleninu (teď už bez natě) rozmačkala na kaši. Přidala jsem trošku vody, asi 4 lžíce lahůdkového droždí, lehce soli a celozrnnou pšeničnou mouku na zahuštění (může být např. i špaldová) tak, aby těsto neteklo, ale ani nebylo úplně husté. Knedlíčky jsem dávala lžičkou do vařícího vývaru a povařila asi 5 minut. A je hotovo. Jednoduché, rychlé a levné :-)

Dobrou chuť přeje Nikki :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat