čtvrtek 22. května 2014

Jednoduchý chléb se škvarky

Od té doby, co peču domácí chléb, má u nás velkou spotřebu, peču snad každý druhý den. No a zrovna včera jsme jeden spotřebovali, tak jsem se musela pustit do dalšího. Hledala jsem recept, který by byl jednoduchý a časově by mi seděl do rozvrhu. No a ve speciálu časopisu Bylinky revue jsem si našla "Jednoduchý francouzský chléb", který jsem si upravila podle svého. Sice se mi trošku připekl, ale jinak vypadá krásně, uvidíme, jak bude chutnat. :-)




Suroviny na původní recept:

  • 3 hrnky polohrubé mouky
  • 3 čajové lžičky soli
  • semínka dle chuti, může být i špetka kmínu
  • 1 lžíce žitného kvasu (asi 30 gramů)
  • 1,5 hrnku vlažné vody (případně jiné tekutiny, např. piva, podmáslí, syrovátky...)
Suroviny na můj recept:
  • 2 hrnky špaldové hrubé mouky
  • 1 hrnek chlebové pšeničné mouky
  • 3 čajové lžičky soli (může být i bylinková)
  • asi hrst a půl slunečnicových semínek
  • 1,5 lžíce žitného kvasu
  • asi 2 hrnky vlažné vody (pokud se vám to bude zdát husté, klidně přidejte, toto těsto je řidší)
  • asi 2-3 hrsti nakrájených škvarků
Postup:
  • První den: do větší mísy nasypeme všechny ingredience kromě škvarků, pořádně smícháme, zakryjeme buď víkem nebo potravinářskou fólií a necháme při pokojové teplotě 16 - 20 hodin (já nechala 20 a možná už to bylo moc).
  • Druhý den: troubu si rozpálíme na 250 stupňů i s nádobou na pečení (může být i hrnec, ale je důležité, aby nádoba měla víko, které je možné dát do trouby; je nutné, aby nádoba byla opravdu rozpálená, jinak z ní chleba nedostanete jako já, když jsem ho pekla poprvé, takže radši nechat v troubě trošku déle než se pustíte do pečení). Škvarky si nakrájíme na kousky tak, jak nám to vyhovuje a opatrně vmícháme do chleba. Těsto nalijeme do nádoby a přikryjeme. Takto pečeme 15 minut. Poté sejmeme poklici, snížíme teplotu na 220 stupňů (na to jsem při pečení zapomněla, možná proto mám chléb trošku připálený :D) a dopečeme ještě dalších 30 - 40 minut. Upečený chléb vyndáme z nádoby (pokud to půjde) a necháme dokonale zchladnout na mřížce. Pokud vám nepůjde vyklopit, nechte mírně zchladnout a poté se chleba pokuste vypáčit. Pokud se vám to povede, dejte na mřížku dochladnout. 

Pohodové pečení a dobrou chuť
Vaše Nikki

Žádné komentáře:

Okomentovat